انوع DNS رکوردها پرینت

  • 5

انوع DNS رکوردها

تسلط بر مفاهیم دومین و تنظیمات DNS بخش مهمی از مدیریت سرور یا میزبانی هاستینگ را تشکیل می دهد. همچنین یک کاربر عادی از طریق آشنایی با این مفاهیم می تواند کنترل بیشتری بر عملکرد سایت خود و یا درخواست سرویس های مناسب از سرویس دهنده خود داشته باشد که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد. بخش دوم این مقاله راجع به افزودن رکوردهای مرجع به تنظیمات DNS می باشد.

کنترل پنل مدیریتی شما برای هر دومین جدید بطور خودکار یک DNS Zone تشکیل می دهد و نحوه پیکربندی این فایل نیز براساس تنظیمات پیشفرضی است که کاربر سطح بالاتر برای شما تعیین کرده است. نام های دامنه با تنظیمات پیشفرض بخوبی کار می کنند. با اینحال اگر می خواهید تغییراتی در پیکربندی یک نام دامنه بوجود آورید می توانید این کار را از طریق کنترل پنل انجام دهید.

با استفاده از رکورد های مختلفی که می توانید در کنترل پنل هاست خود ایجاد نمایید می توانید دسترسی ها و امکانات بیشتری را برای خود فراهم نمایید. رکورد های بسیاری وجود دارد که در اینجا سعی شده بیشتر آن ها برای آشنایی به صورت خلاصه تشریح شود.

 

رکورد توضیحات عملکرد

A

Address record یک آدرس IP 32 بیتی ورژن 4 را برمیگرداند. معمولا برای تبدیل نام هاست به یک آدرس IP از یک هاست مورد استفاده قرار می گیرد.
     
AAAA IPv6 address record یک آدرس IP 128 بیتی ورژن 6 را بر می گرداند. معمولا برای تبدیل نام هاست به یک آدرس IP از یک هاست مورد استفاده قرار می گیرد.
     
CAA Certification Authority Authorization پین گذاری CA، محدوده ی قابل قبول CA ها برای یک هاست/دامین.
     
CERT Certificate record ذخیره و نگهداری PKIX، SPKI، PGP و …
     
CNAME Canonical name record این رکورد به یک نام دامنه ی دیگر اشاره می کند. این رکورد کاربردی مشابه ریدایرکت کردن دامنه ها دارد.
     
DNAME Delegation Name یک نام مستعار برای دامنه و تمامی زیر دامنه های آن می باشد. برخلاف CNAME رکورد، که نام مستعاری برای فقط یک نام دامنه می باشد.
     
DNSKEY Key DNS Key record رکورد کلید مورد استفاده در DNSSEC می باشد. با استفاده از همان قالب رکورد.
     
DS Delegation signer این رکورد جهت تشخیص هویت کلید امضای DNSSEC از یک بخش نماینده می باشد.
     
LOC Location record تعیین نمودن موقعیت جغرافیایی مرتبط با یک نام دامنه.
     
MX Mail exchange record نگاشت یک نام دامنه به لیستی از عامل های انتقال پیام دامنه.
     
NAPTR Naming Authority Pointer اجازه ی بازنویسی بر اساس عبارات معین، نام دامنه هایی که می توانند به عنوان یک URL مورد استفاده قرار گیرند را می دهد.
     
NS Name server record ایجاد دسترسی برای یک DNS Zone برای استفاده از نام سرور های معتبر معین.
     
PTR Pointer record رکورد های PTR یک آدرس IP به یک دامنه اشاره می کند. بر خلاف رکورد های CNAME ، پردازش DNS متوقف می گردد و فقط نام برگردانده می شود. همچنین Inverse DNS یا عکس DNS نیز نامیده می شود.
     
RP Responsible person اطلاعات درباره ی شخص/اشخاص مسئول برای یک دامنه.
     
SOA Start of [a zone of] authority record تعیین اطلاعات معتبر در باره DNS Zone شامل نام سرور اولیه، ایمیل مدیر دامنه، شماره سریال دامنه و چندین تایمر مرتبط با تازه سازی Zone.
     
SRV Service locator

رکورد نوع SRV جهت تعریف سرویس های موجود در یک محل، Load Balancing پیشرفته و تعیین پورت های مشخص برای سرویس ها بکار می رود. این رکورد معمولا مشخصات فنی سرویس ها را تشریح می کند.

     
TXT Text record این نوع رکورد ها که رکورد متنی هم نامیده می شوند برای افزودن توضیحات و یا فراهم نمودن اطلاعات لازم برای SPF یا سیستم تصدیق ایمیل، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

* تذکر: جهت مشاهده توضیحات بیشتر در مورد رکورد، بر روی نام رکورد کلیک فرمایید.


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت